Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Kostkiewicz Janina (1957- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Pedagogika
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Zamierzeniem książki jest wyjście naprzeciw potrzebom studentów, głównie studiów zaocznych w zakresie przedmiotu noszącego nazwę Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej. Zebrane teksty mają ułatwić możliwość zrozumienia charakteru pedagogiki jako nauki wraz z przedmiotem jej badań i obszarami jej zainteresowań. Troska dotycząca zmniejszenia dystansu między nauką a wiedzą uzyskiwaną przez studentów w trakcie ich studiów wynika z przyjęcia założenia, że w naukach o wychowaniu i w studiowaniu na kierunkach pedagogicznych chodzi o coś więcej niż tylko o wiedzę, chodzi o kompetencje, które kandydaci na pedagogów umieliby przełożyć najęzyk praktycznych rozwiązań i decyzji. Aby powyższe założenie miało szansę urzeczywistnienia, studiujący pedagogikę na poziomie uniwersyteckim, powinni: * a) umieć rozpoznawać założenia ontologiczne, epistemologiczne, aksjologiczne w proponowanych do uprawiania koncepcjach wychowania, celem w pełni świadomego posługiwania się nimi; b) znać teorie i twierdzenia mogące stanowić podstawę do wnioskowania o szansach i barierach rozwoju wychowanka; c) znać reguły tworzenia teorii pedagogicznych, aby móc krytycznie ustosunkować się do prawomocności twierdzeń podawanych przez niejako twierdzenia naukowe; d) umieć przeprowadzić proste badania naukowe nad procesem edukacyjnym zgodnie z założoną procedurą badawczą; e) umieć krytycznie ocenić różne działania edukacyjne uzasadniając swoje stanowisko twierdzeniami i teoriami naukowymi. Teksty tutaj zebrane, drukowane już były uprzednio w różnych periodykach jako samodzielne całości, bądź jako części większych opracowań o charakterze książkowym - miejsce wcześniejszego opublikowania każdego z zamieszczonych tu tekstów, zostało każdorazowo wskazane. Zgromadzone tutaj teksty są tak dobrane, aby mogły (wspomagane wykładami) stanowić podstawę źródłową, wprowadzającą w dyscyplinę naukową jaką jest pedagogika, w interpretację procesu stawania się człowiekiem. Ukazują one osobę ludzką jako podmiot wychowania, akcentują osobowy wymiar relacji między nauczycielem-wychowawcąi uczniem- wychowankiem, ukazują aktualne koncepcje wychowania, problemy zawodu nauczycielskiego, aż po zagadnienie ich odpowiedzialności za formalne i nieformalne działania wychowawcze. [Janina Kostkiewicz]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej